♛ DELISAstory(s) ♛
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
Bertudung , tapi perangai ?
Sunday 26 February 2012 @ 05:49 | 2 Comment [s]




Assalamualaikum! ngehe :D
Hari nie maw cer sal TUDUNG vs PERANGAI . Firstly , sorry bagi yang terasa . Aku buat nie pon untuk peringatan diri sendiri teda maw kutuk sepa-sepa mahupun sindir-sindir :) and , pict di atas tuh aku printscreen daripada orang . sorry sebab mencuri ^^
OK ! Actlly aku sokong c Norainie Aini nie , betul jugak dia cakap tu , tentang perangai tu nombor 2 . Yang penting kita suda menutup aurat & terlepas kita daripada dosa TIDAK MENUTUP AURAT . Senang cer , dosa aurat & perangai *LAIN KIRA* . Ada faham ?! ngehe :D
Yang d atas tu pun ada jugak betulnyaa ^^ dua-dua betul laaa ! hihi :D
BTW , tidak payah maw judge orang pakai tudung ka nda . Kita tengok dulu diri sendiri kita tengah pakai tudung ka nda ok ? Tidak hairan zaman sekarang kamu nampak anak-anak muda pakai tudung tapi perangai still macam orang yang nda pakai tudung . Yeahh ! ada orang perangai bagus tapi belum pakai tudung , ada orang perangai buruk tapi pakai tudung . Its ok ! Namanya manusia kan ? Bukan semua perfect kan ? Fikir-fikirkan laa OK ^^ Then , kamu nie ponn .. tengok seja orang pakai tudung . Then pikir dya nie terus jadi *malaikat* . Manusia yang nda bole buat dosa kunun . Haish -.-' Mana bole begitu ^^
Islam nie kan menyenangkan :)
kasi *slow & steady* bhaa sama dya :D Perlahan-perlahan . Firstly , biar dia ubah penampilan dulu . Contoh macam maw pakai tudung bagai , pendek kata tutup apa yang patut laa ! hihi . Then baru perangai ka apa ka . Ahhh ! pandai-pandai laa kamu fikir k ? Jangan anggap suma manusia yang sudah pakai tudung tuh *malaikat* yang nda pernah & nda akan buat dosa k ? :)

wa punya cer ^^
Dulu aku pun nda pakai tudung . baru-baru jugak last year hujung tahun aku *berangin* sedikit maw pakai tudung . Actually niat maw pakai tudung tu lama suda . Tapi , aku nie TAKUT kena cakap-cakap oleh orang-orang . Almaklumlah , manusia kan nda pernah lari dari buat kesilapan . Macam-macam dulu aku buat :'/
Menyesal ada jugak , tapi .. pengalaman hidupkan ^^
Then , kebetulan lagi time tu kawan aku c PIKA nie maw jugak bertudung . *Angin* kami datang dengan serentak ^^ ngeee . Then kami cadang laa maw bertudung sama-sama . OK , Firstly pakai .. rasa kekok lah jugak . Sebab first time kan . Tapi aku HAPPY . Bapak & Mak aku happy sangat-sangat . Then mama aku cakap tempat aku , "babah suka tinguk kaw pakai tudung" . Aku suka tinguk dorang puas hati & happy ^^
Respon dari orang lain .. Well , kena cakap-cakap lah jugak oleh orang . Bukan suma orang laa .  Tapi aku kasi biar seja -.-'
Niat aku time tu betul-betul maw pakai :)
Aku sudah tekad , sekali aku *pakai* aku nda maw bukak lagi . Itu janji aku sama Allah ^^
Peduli lah kan kamu maw cakap aku nie hipokrit ka apa ka kan . Do I care ? Itu cuma hubungan aku dengan Allah seja yang tahu ok :) 

KBAII !
SALAM !




Older Post | Newer Post
welcome :)

Hello There. Welcome to my blog. Be nice here and leave your comment on my tagboard.


Entry Profile Stuff Links



Tagboard

Round of applause
Template by : Nur | Izzati
Background : Faqihah
#Don't remove this
#Don't ripping